Projectleider Warenar

15 november 2024
Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

Organisatie
Je komt te werken voor een kleine bijzondere gemeente. Een uniek stukje Nederland, waar zo’n 27.000 mensen wonen. Wassenaar ligt midden in het groen aan de Zuid-Hollandse kust, direct naast de bestuurlijke hoofdstad Den Haag met een diverse bevolking; één op de 5 inwoners heeft bijvoorbeeld een internationale achtergrond. Wassenaar is een heel gevarieerde gemeente; met prachtige landgoederen, strand, natuur- en waterwingebied, residenties en de ambassade van de Verenigde Staten.

Spreekt onze werkcultuur met de kernwaarden respectvol, verantwoordelijk en omgevingsgericht jou aan? Als het antwoord ‘ja’ is dan kijken we uit naar jouw reactie. Laat ons weten waarom jíj een aanwinst bent voor Wassenaar.

Opdracht
Haalbaarheidsonderzoek
Onderzocht moet worden of het haalbaar is naast de huidige theaterfunctie van de Warenar verschillende functies in het gebouw de Warenar te combineren, zoals een cultuurhuis met een buurtfunctie (ontmoeting, recreatie) en een dorpsmuseum. Het dorpsmuseum omvat tevens het brandweermuseum, de gemeentelijke kunstcollectie en de oudheidkundige vondsten.

Nadat duidelijk is geworden of en op welke wijze het haalbaar is om het gebouw te beheren en exploiteren zal ook de uitwerking hiervan opgepakt moeten worden.

Het onderzoek naar de haalbaarheid ziet enerzijds om de mogelijke ruimtelijke invulling van het gebouw en anderzijds naar een financieel dekkend bedrijfsplan voor de Warenar. Een cultuurhistorisch onderzoek en een verkeersonderzoek moeten deel uitmaken van het haalbaarheidsonderzoek.

Er is een concept programma van eisen opgesteld voor het gebouw waaraan het zal moeten voldoen. Op dit moment heeft het gebouw een theaterfunctie. Het idee is om het gebouw een duidelijke culturele functie te geven waarbij gedacht kan worden aan een museum voor brandweer en mogelijke andere collecties.

Wie zoeken we?
Wij zoeken een projectleider vastgoed met een culturele inslag.
Je werkt daarvoor binnen de eenheid Beheer & Vastgoed, waarin Vastgoed bestaat uit 6 medewerkers. Een ieder heeft zijn of haar specialistische kennis of ervaring bij de instandhouding van het gemeentelijke vastgoed.
Als Projectleider van het project de Warenar ben je verantwoordelijk voor de integrale afstemming met de collega’s van beheer, cultuur en financiën.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding Bouwkunde;
2. Aantoonbare werkervaring op het gebied van beheer, onderhoud van vastgoed en monumenten met beheer en onderhoud, opzetten en uitvoeren (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv);
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider vastgoed binnen een gemeente;
4. Maximaal uurtarief (-7,5% fee verse opdrachten en evt. admin kosten) van € 100,- exclusief BTW/Inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Het Bureau;
5. Uiterlijk beschikbaar per 1 december 2024 voor32 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingen.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider vastgoed binnen een gemeente (35 punten);
7. Aantoonbare werkervaring  met het opzetten van vastgoed onderhoudsprojecten (duidelijk weergegeven in het cv middels voorbeeld (30 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen het beheren van gemeentelijk vastgoed (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring bij het herbestemmen van vastgoed van voorbereiding tot realisatie , licht dit duidelijk toe in het cv (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je kan goed projectmatig werken.
  • Je bent communicatief sterk (zowel mondeling als schriftelijk) en in staat problemen tot de kern terug te brengen en je weet kort en bondig informatie te delen en goed over te brengen in woord en geschrift.
  • Je beschikt over een goede dosis bestuurlijke en maatschappelijke sensitiviteit en kunt schakelen tussen diverse niveaus en disciplines binnen de gemeentelijke organisatie.
  • Je kunt zelfstandig op basis van genomen besluiten concrete acties uitzetten richting zowel intern als extern betrokken partijen.
  • Je beoordelingsvermogen is goed ontwikkeld en daarnaast ben je je bewust van je omgeving en jouw invloed hierop.
  • Je ben klantvriendelijk, praktisch ingesteld en resultaatgericht.

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Het Bureau beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Het Bureau beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Het Bureau”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief (-7,5% fee verse opdrachten en evt. admin kosten) doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Fee Het Bureau
Het Bureau brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag tot en met donderdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente Wassenaar zijn gepland op woensdag 20 november 2024 van 14:00 uur tot 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 19 november 2024 in de loop van de dag bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie
– Wassenaar zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
– Een harde vereiste is dat de opdrachtnemer niet meer dan twee opdrachten, waar deze huidige opdracht tevens onder valt, gedurende de inhuurperiode heeft lopen. Geacht wordt om de uren genoemd in de arbeidstijdenwet te handhaven.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 15 november 2024, 09:00. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op maandag 18 november 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Het Bureau, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Het Bureau is bereikbaar op telefoonnummer info@verseopdrachten.nl.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 19 november 2024, 09.00 uur. Tot 2 dagen daarvóór, kunt u reageren.