Senior Beleidsadviseur Wonen
Job Description
Organisatie en afdeling
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!
Je komt te werken bij de afdeling Stedelijke Ontwikkeling, team Stedelijk Beleid, waarin naast wonen ook de disciplines economie en verkeer/mobiliteit een plek hebben. De functie valt binnen het cluster wonen, dat verder bestaat uit een aantal beleidsadviseurs en een woningbouwregisseur. Daarnaast werk je nauw samen met collega’s buiten het team. De lijnen naar directie en bestuur zijn kort. Je hebt veel zeggenschap over jouw werkzaamheden en collega’s denken graag met je mee.
Opdracht
De opdracht omvat de volgende werkzaamheden:
1. Trekken van het proces om te komen tot het door de raad vaststellen van een nieuwe huisvestingsverordening. De inhoudelijke input hiervoor is grotendeels opgehaald. We zoeken iemand die weet hoe het proces richting een nieuwe huisvestigingsverordening en nieuwe beleidsregels verloopt. En dit gestructureerd kan vertalen in een college- en raadsvoorstel;
2. Samen met een andere senior beleidsadviseur Wonen werken aan de nieuwe prestatieafspraken met de woningcorporaties;
3. Deelnemen aan en adviseren in regionale overleggen op het gebied van Wonen, zoals de Bestuurlijke Tafel Wonen Haaglanden;
4. Adviseren vanuit Wonen in (projectteams in) ruimtelijke projecten en programma’s;
5. Brede algemene kennis op het gebied van Wonen / Volkshuisvesting zodat andere collega’s voor inhoudelijke vragen bij jou terecht kunnen;
6. Bijdragen aan het opzetten van een Lokale Bouwtafel in het kader van de regionale Woondeal/RRAH.
Vereisten / knock-out criteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie);
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met beleidsontwikkeling en beleidsimplementatie in het ruimtelijk-fysieke domein;
4. Uurtarief maximaal € 120,-inclusief reiskosten woon-werk, fee Select&Admin en excl. btw;
Gunningscriteria
5. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau op het gebied van wonen (denk daarbij aan volkshuisvesting en ruimtelijke ordening) 20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met de woonsituatie binnen de regio Zoetermeer, benoem waar deze is opgedaan (10 punten);
7. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsadviseur wonen (30 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar bij een gemeentelijke instelling (15 punten);
9. Aantoonbaar werkervaring met het opbouwen van een netwerk en het samenwerken met stakeholders van gemeente en ketenpartners op het gebied van wonen/volkshuisvesting, maak dit duidelijk aantoonbaar met een voorbeeld (25 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
– Goede communicatieve en sociale vaardigheden;
– Gericht op samenwerken;
– Goed analyserend vermogen;
– Onderhandelingsvaardig;
– Doortastend en besluitvaardig;
– Enthousiasme, gericht op de ontwikkeling van Zoetermeer;
– Met creatieve oplossingen kunnen komen;
– Kennisoverdracht, sparren en intervisie met teamgenoten.
Fee Select&Admin
Select&Admin brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende partij.
Benodigd aantal professionals
1.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 2 september 2024 tussen 10:30 uur en 12:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 30 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Select&Admin. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 26 augustus 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 27 augustus 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Select&Admin, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Select&Admin is bereikbaar op email adres info@verseopdrachten.nl.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 28 augustus 2024, 09:00. Tot die tijd kunt u Reageer 2 werkdagen vóór deze datum zodat wij je goed voor kunnen stellen.