Senior Projectmanagement Officer 2 FTE.

8 april 2025
Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

Startdatum: 01-06-2025
Einddatum: 31-05-2026
Standplaats: Nieuwegein
Uren per week: 32 – 36 uur

Optie tot verlenging : 1 x 12 maanden

Opdracht omschrijving

Opdracht omschrijving
De sector Programma-. Project- en Interim management (PPI) maakt onderdeel uit van het Opdrachtgeverdienstencentrum (PDC). Het PDC verzorgt de bedrijfsvoering voor de Opdrachtgever, zoals de financiën, ICT, communicatie en personeelszaken. PPI levert programma- en project professionals voor het leiden en ondersteunen van programma’s en projecten binnen de Opdrachtgever en in samenwerking met ketenpartners.De missie van PPI: “Waardecreatie door veranderingen met IV-component voor Opdrachtgever en ketenpartners, gestructureerd en transparant van A naar B te brengen.PPI zet haar professionals zo breed mogelijk in binnen de organisatie om de dagelijkse leiding te voeren over veranderprocessen. Zij zijn inzetbaar vanaf het vertalen van de gebruikersbehoefte naar een realisatieplan tot aan de daadwerkelijke implementatie bij de gebruikers. Voor PPI staan hierbij de opdrachtgevers en hun vragen centraal.

Doelstelling
De senior Projectmanagement Officer bij de sector Project-, Programma en Interimmanagement wordt aangesteld om een rol te vervullen bij de realisatie van veranderdoelen van de korpsleiding. Het gaat hierbij om veranderdoelen die in de meest brede zin te maken hebben met de harmonisatie, ontwikkeling en innovatie van werkprocessen en voortbrengingsresultaten van de Opdrachtgever, het Opdrachtgeverdienstencentrum en de ketenpartners van de Opdrachtgever.

Verantwoordelijkheden:
De senior Projectmanagement Officer werkt nauw samen met de projectmanager en is medeverantwoordelijk voor de realisatie van een complex (sterk organisatorisch) project op het terrein van informatievoorziening en draagt mede zorg voor de implementatie van oplossingen. Daarnaast geeft de senior gevraagd en ongevraagd advies aangaande alle projectaspecten.Mede opstellen van de programma- en projectplanningen en het bewaken daarvan;Zorgdragen voor het opzetten van de (financiële en algemene) projectadministratie en het bewaken daarvan;Het verzamelen van voortgangsoverzichten en het signaleren, analyseren en rapporteren van afwijkingen;Methodische ondersteuning geven voor projectmatig werken en/of Agile scrum aan programma- en projectmanagers;Zorgdragen voor de bewaking van de richtlijnen t.a.v. kwaliteitsmanagement voor de projecten/programma’s;Het inbedden van het issue- en risicomanagementproces binnen de projecten, waaronder wordt verstaan het begeleiden van risicoanalyse sessies en het registreren/bewaken van issues en risico’s conform vastgestelde criteria;Het mede opstellen van het communicatieplan;Het voorbereiden van stuurgroep vergaderingen, het maken van de verslagen en monitoren opvolging van actiepunten;Zorgdragen voor (centrale) projectarchivering met inachtneming van de richtlijnen hiervoor;

Planning
Start publicatie: 08-04-2025
Vragenstellen tot (NVI): 14-04-2025 09:00
Beantwoording vragen: 14-04-2025
Offertes indienen tot: 21-04-2025 12:00
Beoordeling offertes (vanaf): 21-04-2025
Verwachte terugkoppelingsdatum: 31-05-2025

Meer informatie en offerte uit brengen is mogelijk nadat u bent toegelaten als leverancier.
Om een verzoek tot toelating tot één of meerdere categorieën te kunnen indienen, moet u verplicht CV template gebruiken (deze is op te vragen in reactie op deze opdracht).
Registreren