Senior werkvoorbereider Civiel/infra

10 januari 2025
Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, waarbij onze inwoners centraal staan. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

Team Ingenieursbureau
Ons Ingenieursbureau, met een enthousiast team van 50 vakcollega’s, biedt jou de kans om mee te werken aan uitdagende projecten die van groot belang zijn voor de leefomgeving. Van groenvoorzieningen en speeltuinen tot verhardingen, riolering, openbare verlichting en civiele kunstwerken – wij ontwerpen en realiseren projecten van A tot Z. Hier werk je samen in een collegiale sfeer, waarbij we kennis delen en met innovatieve oplossingen bijdragen aan een duurzame, veilige en toegankelijke openbare ruimte.

Opdracht
Als senior werkvoorbereider bij ons Ingenieursbureau ben je verantwoordelijk voor het voorbereiden en coördineren van civieltechnische projecten van diverse aard. Je zorgt ervoor dat ontwerpen en plannen uitvoerbaar zijn. Daarnaast ben je betrokken bij het maken van technische specificaties, het opstellen van RAW bestekken en begeleidt je junior werkvoorbereiders. Ook denk je proactief mee over optimalisaties in het ontwerpproces en draagt bij aan het bewaken van de kwaliteit en kosten. Jouw ervaring en expertise zorgen ervoor dat projecten soepel verlopen en tijdig kunnen worden opgeleverd. Het is belangrijk dat het proces van schetsontwerp naar uitvoeringsontwerp soepel verloopt.

Je werkt o.a. aan de volgende projecten:

  • RD23-012 Reconstructie Verzetslaan (fase 2) – 4 uur per week
  • RD23-016 Aansluiting Rijperweg Bamestraweg – 8 uur per week
  • RD24-030 Omvormen fietspad Churchillaan – 4 uur per week
  • RD25-001 Rotondes Churchillaan – 4 uur per week
  • RD25-00X Realisatie eindhalte voorziening N244 – 8 uur per week
  • RD25-00x Opstellen raamovereenkomst asfaltonderhoud – 4 uur per week
  • Het begeleiden van junior werkvoorbereider(s) – 4 uur per week

De gewenste opleverdatum van de bovenstaande projecten is 31 augustus 2026. In het geval een project door externe factoren uitloopt, kan de overeenkomst verlengd worden tot uiterlijk 31 januari 2027.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde bachelor opleiding in de richting van civiele techniek;
2. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als werkvoorbereider* bij een aannemer, ingenieursbureau of overheidsorganisatie;
3. Minstens 10 beheer- en onderhoudsprojecten afgerond waaronder: groen, verhardingen, riolering en openbare verlichting (benoem dit duidelijk in het cv);
4. Minimaal 5 jaar werkervaring met het opstellen, reviewen of werken met RAW bestekken (benoem dit duidelijk in het cv).

Gunningscriteria te beoordelen door Select&Admin (administratiekantoor) (weging, totaal 100 punten) 
5. Meer dan 15 jaarwerkervaring als werkvoorbereider* bij een aannemer, ingenieursbureau of overheidsorganisatie (35 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als werkvoorbereider* bij een commerciële aannemer of ingenieursbureau (15 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in het begeleiden en opleiden van werkvoorbereiders (20 punten);
8. Maximaal uurtarief van € 110,00 – Incl. reiskosten woon-werk en fee Select&Admin (administratiekantoor) (30 punten);
a. Uurtarief hoger dan €110,- (0 punten);
b. Uurtarief tussen €100,- en 110,-  (15 punten);
c. Uurtarief tussen €95,- en 99,99 (20 punten);
d. Uurtarief tussen €90- en €94,99,- (25 punten); 
e. Uurtarief lager dan €90,- (30 punten).

Competenties

  • Je bent resultaatgericht;
  • Je hebt gevoel voor innovatieve samenwerking zowel met bewoners als met ondernemers;
  • Je beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit;
  • Je beschikt over didactische vaardigheden.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Select&Admin (administratiekantoor)”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Select&Admin (administratiekantoor) zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling).

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Fee Select&Admin (administratiekantoor)
Select&Admin (administratiekantoor) brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vrij, op het Stadhuis van Purmerend.

Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 27 januari 2025 tussen 11.00 uur en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 25 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Select&Admin (administratiekantoor). Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van Select&Admin (administratiekantoor) wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 15 januari 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 16 januari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je  indienen bij Select&Admin (administratiekantoor), via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Select&Admin (administratiekantoor) is bereikbaar op telefoonnummer info@verseopdrachten.nl.

De reactie termijn (reageer 2 dagen voor deze datum!)van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 21 januari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.