Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.

Organisatie
Kaag en Braassem is een kleine organisatie in een uitgestrekt gebied, midden in het Groene Hart. De gemeente telt elf dorpskernen rondom het vele groen, mooie molens én de twee grote wateren het Braassemermeer en de Kagerplassen. Sport, verenigingsleven, bloementeelt en hart voor historie zijn enkele kenmerken van de gemeente en haar inwoners. 

Binnen de gemeente werkt een enthousiast team aan het realiseren van onze duurzaamheidsambities. Denk hierbij aan het terugdringen van energiegebruik, het isoleren van woningen en bedrijfsgebouwen, het opwekken van duurzame energie, en het vergroenen van de openbare ruimte. Met deze projecten streven we naar een duurzame, groene en gezonde toekomst voor onze inwoners en ondernemers. Recent hebben we bijvoorbeeld, samen met inwoners en ondernemers, een eerste versie van onze Lokale Energie Strategie (LES) opgesteld.

Om deze ambities verder vorm te geven, zoeken wij een Strategisch Adviseur Duurzaamheid die ons team versterkt en helpt om zowel lokaal als regionaal impact te maken.

Voor deze opdracht:

  • Ben je hét aanspreekpunt voor buurgemeenten, regiopartners en provincie. Hiervoor neem je deel aan diverse werkgroepen en werk je actief mee aan regionale beleidsstukken zoals de RES;
  • Breng je lijn en structuur in de duurzaamheidsopgave en vertaalt dit in lokale beleidsdocumenten (zoals de LES en een beleidskader lokale wind- en zonne-energie;
  • Schrijf je actief mee aan de duurzaamheidsparagraaf van gemeentelijke documenten zoals de omgevingsvisie, de begroting en raadsinformatiebrieven;
  • Denk je uiteraard mee met collega’s binnen het cluster, op het moment dat zij jouw denkkracht kunnen gebruiken.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten;

2. Een afgeronde opleiding op minimaal universitair-bachelor niveau;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen de overheid;

4. Aantoonbare werkervaring op het gebied van duurzaamheid;
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met strategisch adviseren;
6. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na initiële duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur).

Gunningscriteria te beoordelen door Select&Admin (administratiekantoor)  (weging, totaal 100 punten)
7. Een afgeronde opleiding op minimaal universitair-bachelor niveau in de richting van Bestuurskunde of Politicologie (40 punten);

8. Uiterlijk beschikbaar per 3 februari 2025 (30 punten);
9. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het geven van strategisch advies op het gebied van duurzaamheid (30 punten).

Competenties;
– Strategisch denken;
– Communicatieve vaardigheden;
– Netwerken;
– Overzicht houden;
– Stakeholdermanagement.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 5 CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Select&Admin (administratiekantoor)”.

De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Select&Admin (administratiekantoor) zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functie(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal
Deze functie is ingedeeld in functie(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal 11.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja, in overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 29 januari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 28 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Fee Select&Admin (administratiekantoor)
Select&Admin (administratiekantoor) brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Select&Admin (administratiekantoor). Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 23 januari 2025 09:00. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 24 januari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Select&Admin (administratiekantoor), via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Select&Admin (administratiekantoor) is bereikbaar op telefoonnummer info@verseopdrachten.nl.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 27 januari 2025 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.