Subsidiecoördinator

16 augustus 2024
Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

Organisatie
De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.

Dat maakt ook dat wij als organisatie goed zijn in het combineren van denken en doen. Schouders eronder en aan de slag is ons motto. In korte tijd kunnen we goede resultaten boeken. Landelijke en regionale ontwikkelingen en eigen ambities worden opgepakt door voortdurend op zoek te gaan naar nieuwe oplossingen en manieren van werken. Innoveren en experimenteren helpen ons in het realiseren van onze ambities. We zoeken hiervoor actief de samenwerking met elkaar, collega’s, inwoners, ondernemers en partners. Een setting waardoor het fijn werken is in Houten. De platte structuur van de organisatie, met 12 samenwerkende teams, geeft veel ruimte voor eigen initiatief, eigenaarschap en persoonlijke ontwikkeling

Opdracht
Binnen de gemeente Houten is het subsidiebeleid de afgelopen tijd flink verbeterd. Zo werken we digitaal, vanuit één zaaksysteem en is het subsidiekader (ASV en subsidieregelingen) geactualiseerd.

Als subsidiecoördinator ben je verantwoordelijk voor de coördinatie op het subsidieproces. Je bent eerste aanspreekpunt en sparringpartner voor zowel accounthouders als ondersteuners. Daarnaast ben je vraagbaak voor alle subsidievragen.
Je speelt een centrale rol bij de verlening van subsidies door de gemeente Houten. Enerzijds hou je regie op de subsidieprocessen, bewaak je termijnen en zorg je voor overzicht. Anderzijds ben je in staat om de verbinding te leggen met juristen, financieel adviseurs, beleidsadviseurs en de directie en bestuurders.

De subsidiecoördinator in Houten krijgt als belangrijkste opdracht om het ingezette verbetertraject een succesvol vervolg te geven. De verlening van subsidie aansluiten bij de maatschappelijke ontwikkelingen. Door middel van jouw kennis over het subsidieproces, ben jij in staat om hier adviezen en voorlichting over te geven.

Als subsidiecoördinator ben je verantwoordelijk voor het accorderen van subsidiebeschikkingen. Of het nu gaat om een (gedeeltelijke) toekenning, afwijzing of vaststelling van een subsidie, jouw rol is cruciaal. Daar gaat natuurlijk een toetsing en controle aan vooraf (zowel juridisch als op taalgebruik); hierin word je ondersteund door diverse collega’s.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Aantoonbare werkervaring als subsidiecoördinator bij een gemeente en/of provincie;
4. Aantoonbare werkervaring met (beleids)implementatie en procesoptimalisatie bij een gemeente of overheidsorganisatie (omschrijf duidelijk in het cv);

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het strategisch adviseren en coördineren met betrekking tot het verstrekken van subsidies bij een gemeente en/of provincie; (20 punten)
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het strategisch adviseren en coördineren met betrekking tot het verstrekken van subsidies bij een gemeente en/of provincie; (30 punten)
7.  Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met (beleids)implementatie en procesoptimalisatie bij een gemeente of overheidsorganisatie (omschrijf duidelijk in het cv); (20 punten)
8. Minimaal 5  jaar aantoonbare werkervaring met (beleids)implementatie en procesoptimalisatie bij een gemeente of overheidsorganisatie (omschrijf duidelijk in het cv); (30 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Flexibiliteit;
  • Procesgericht kunnen werken;
  • Zelfstandig kunnen werken;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal (in woord en geschrift);
  • Uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden.

Beoordeling 
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Select&Admin beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Select&Admin beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Select&Admin”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Select&Admin zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functie(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal
Een maximum uurtarief van € 100,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon- werkverkeer en fee Select&Admin.

Fee Select&Admin
Select&Admin brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende partij.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken zijn gepland op woensdagochtend 28 augustus 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 27 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De kandidaat dient over een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te beschikken en het origineel te kunnen tonen, maximaal 6 maanden oud.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 20 augustus 2024, 12.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 21 augustus 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Select&Admin, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Select&Admin is bereikbaar op email adres info@verseopdrachten.nl.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 23 augustus 2024, 9.00 uur. Tot die tijd kunt u Reageer 2 werkdagen vóór deze datum zodat wij je goed voor kunnen stellen.