Testcoördinator/Technisch Specialist PGB2.0 bij VNG Realisatie (tijdelijke opdracht)
Job Description
- Den Haag, 32 uur per week.
- Opdrachtnummer: 24.087
Het betreft een tijdelijke opdracht op basis van inhuur (ZZP-er, via bureau of detachering vanuit een andere organisatie). De maximale duur van dit contract op grond van deze aanbesteding is 36 maanden. De omvang is gemiddeld 32 uur per week, de beoogde startdatum is 1 september 2024.
Specificatie
Over Support Overheid Realisatie
De Support Overheid representeert de ruim 300 Nederlandse gemeenten en werkt samen met haar afdelingen aan een krachtige lokale overheid. Support Overheid Realisatie stelt daarbij de lokale uitvoering van de maatschappelijke opgaven door gemeenten centraal. Onder meer door actief te participeren in de netwerken van gemeenten en hun partners, door samenwerking te stimuleren via ‘samen organiseren’ en waar mogelijk standaarden te ontwikkelen die de dienstverlening van gemeenten verbeteren.
Support Overheid Realisatie draagt bij aan 4 gemeentelijke speerpunten:
- werken als één overheid, met leden en partners, aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken op sociaal, fysiek en veiligheidsdomein;
- verbeteren van de dienstverlening;
- een efficiënte en wendbare organisatie;
- anticiperen op de toekomst.
Over de CIO functie
De functie van Testcoördinator/Technisch Specialist PGB2.0 valt binnen Support Overheid Realisatie onder het team CIO-functie. De CIO-functie heeft de verantwoordelijkheid voor het informatiebeleid in ketens waarin gemeenten samenwerken met de rijksoverheid voor haar dienstverlening. Dit team heeft o.a. als taak om vanuit Support Overheid Realisatie gemeenten te ondersteunen bij de digitale overheidsdossiers: in alle domeinen, vanuit standaarden, governance principes, en informatiekundige kennis.
PGB2.0
Het persoonsgebonden budget (pgb) is een budget dat mensen met een chronische beperking of ziekte toegekend kunnen krijgen (vanuit 4 wetten) om zelf zorg in te kopen. Zorg die is afgestemd op hun persoonlijke situatie. Voor het verwerken van de pgb-administratie is een nieuw systeem ontwikkeld – genaamd PGB2.0 – voor het beheren van toegekende budgetten en zorgovereenkomsten, en het registreren en betalen van zorgdeclaraties. Het huidige systeem (PGB1.0) is namelijk ‘end of life’. Sinds kort zijn alle zorgkantoren aangesloten op PGB2.0, de focus ligt vanaf nu meer op het aansluiten van gemeenten. Sinds 2022 zijn 6 gemeenten ‘as is’ aangesloten op PGB2.0, dat wil zeggen met de huidige versie van PGB2.0 die nog verder wordt doorontwikkeld.
De invoering van PGB2.0 wordt uitgevoerd in ketenverband. De minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) is eindverantwoordelijk. Dit alles vindt plaats in een complexe politiek-bestuurlijke context en binnen een keten waar verschillende partijen en rollen samenkomen en er sprake is van centrale en decentrale taken en bevoegdheden. Soms is er sprake van tegengestelde belangen en een goede samenwerking is niet altijd vanzelfsprekend. Tegelijkertijd moet het PGB2.0- systeem wel worden doorontwikkeld en stapsgewijs ingevoerd. Als testcoördinator ben je verantwoordelijk voor het voorbereiden, coördineren en uitvoeren van testactiviteiten met betrekking tot voor gemeenten relevante functionele onderdelen van het PGB2.0 systeem.
Voor PGB2.0 geldt ‘zorgvuldigheid, boven snelheid’. Daarom is er niet gekozen voor een ‘big bang’ invoering, maar voor een gefaseerde aansluiting op het PGB2.0-systeem. De verantwoordelijkheid voor de implementatie ligt bij gemeenten zelf, Support Overheid Realisatie ondersteunt de implementatie, de SVB heeft een operationele regierol.
Omschrijving van de opdracht
Als technisch specialist PGB 2.0 vertegenwoordig je gemeenten bij de voorbereidingen van de implementatie van het nieuwe PGB-systeem. Je overziet het technisch speelveld, bent op de hoogte van de werkwijzen bij gemeenten in het sociaal domein en bent in staat om zelfstandig de belangen van gemeenten te vertegenwoordigen bij ketenpartners. Je werkt nauw samen in een proactief team onder aansturing van de projectleider, samen met andere inhoudelijke experts en beleidsmedewerkers van de organisatie.
Gezamenlijk beschikken zij over relevante expertises, zoals op juridisch terrein, proces, invoeringsondersteuning en beleid. Dat betekent: Het opstellen en onderhouden van het testplan binnen het project; Het opstellen van functionele acceptatiecriteria; Het opstellen van functionele en regressietestscripts; Het, in samenspraak met de functioneel specialist, organiseren en coördineren van de betrokkenheid en deelname van gemeenten aan de testactiviteiten van het PGB2.0 systeem
Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
Als testcoördinator/technisch specialist PGB 2.0 voer je de volgende werkzaamheden uit: Vertegenwoordigen van de gemeente in de afstemming omtrent:
- Het inrichten van functioneel beheer aan de zijde van gemeenten;
- Continuïteit van de koppeling tussen het Inlichtingenbureau en ODC-Noord (het datacenter waar het Z-domein van het PGB2.0 systeem is ondergebracht) monitoren en waarborgen;
- Neemt zitting in landelijke werkgroep(en) rondom het functioneel beheer en architectuur.
Resultaat van de opdracht
Het resultaat van de opdracht bestaat uit de volgende producten:
- Een testplan, o.a. met functionele acceptatiecriteria, en (regressie)testscripts dat gebruikt kan worden als basis voor de organisatie en inrichting van de functionele acceptatie testactiviteiten;
- Actief deelnemende gemeenten aan de testactiviteiten;
- Uitgevoerde functionele acceptatie testactiviteiten;
- Afstemming met de SVB en gemeenten over de inrichting van functioneel beheer van het PGB2.0 systeem;
- Afstemming met betreffende partijen over de koppeling tussen het GGK en ODC Noord.
Eisen
De inschrijving moet volledig voldoen aan de eisen die vermeld zijn in deze paragraaf.
Uit het cv en/of de aangeleverde motivatiebrief blijkt minimaal dat de aangeboden kandidaat aantoonbaar (door opleidingen, cursussen, werkervaring, voorbeeldprojecten et cetera.) beschikt over:
- Afgeronde technisch-informatiekundige opleiding op minimaal HBO-niveau, of vergelijkbaar;
- HBO werk en denkniveau
- Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als testcoördinator en met het opzetten van functionele testcases.
- Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met het trekkingsrechtenproces voor PGB en eventueel samenwerking met ketenpartners.
Wensen
Nadat de inschrijvingen zijn gecontroleerd op de eisen, worden de wensen beoordeeld.
- Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring in de uitvoeringspraktijk bij gemeenten op het terrein van de WMO en/of Jeugdwet.
- Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring met risk-based testing.
- Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring met het opstellen en uitvoeren van regressietesten.
- Je hebt minimaal 1 jaarwerkervaring met invoeringstrajecten van nieuwe ICT-systemen bij gemeenten.
Informatie
Het betreft een tijdelijke opdracht met een initiële periode met een omgang van gemiddeld 32 uur per week. De maximale vergoeding is 105 euro, exclusief BTW, inclusief reis- en verblijfkosten en dienstreizen. Gedurende de gehele looptijd van de inleenovereenkomst kan er niet geïndexeerd worden. De standplaats voor deze opdracht is Den Haag. We gaan uit van gebruik van eigen telefoon en laptop.
Gesprek
Na evaluatie (eisen/wensen/prijs) worden aan de hand van de ranking in Selectéén of meerdere (in de regel drie) kandidaten uitgenodigd voor het gesprek. Deze ranking wordt niet meegenomen in de beoordeling van het gesprek: het gesprek is uiteindelijk doorslaggevend.
In dit gesprek wordt de kandidaat beoordeeld op werk- en opdrachtinhoudelijke aspecten, de match met de organisatie en de benodigde competenties. Op basis van de uitkomst van deze gesprekken vindt gunning van de opdracht plaats en/of wordt een kandidaat geselecteerd voor een eventueel tweede gesprek.
Het is de verantwoordelijkheid van de inschrijver dat de kandidaat op het afgesproken tijdstip aanwezig is. Als de kandidaat, zonder voorafgaande afmelding, op de door ons gecommuniceerde datum en tijdstip afwezig is, kan dit leiden tot uitsluiting van de procedure.
Als u binnen zeven werkdagen na de sluitingstermijn geen uitnodiging heeft ontvangen voor een gesprek (via Select& Admin), kunt u ervan uitgaan dat u niet geselecteerd bent voor een eerste gesprek en niet voor gunning in aanmerking komt.
Reageer 2 werkdagen vóór deze datum zodat wij je goed voor kunnen stellen?
Een onderdeel van de procedure is een formele inschrijving op het Online Marktplaats (OP) van Support Overheid Realisatie door middel van het platform van CTM& Admin.nl
Deze inschrijving is noodzakelijk in verband met Europese wet & regelgeving waar Support Overheid Realisatie aan moet voldoen. Deze inschrijving is eenmalig.
De gepubliceerde offerteaanvraag op Select& Admin met aanbestedingsnummer 372457 is leidend boven elders gepubliceerde documenten. De eisen en wensen zijn bij eventuele discrepanties leidend boven het gestelde in de profieltekst.
De offerteaanvraag staat in het vakgebied ICT Ontwikkeling en Beheer
https://www.ctm& Admin.nl/project/Support Overheid-Support Overheidrealisatie/
Voorgenomen planning
- Verzending offerteaanvraag: 19 juli 2024
- Uiterste datum stellen vragen via CTM& Admin.nl 12 augustus 2024, 12:00 uur
- Uiterste datum tot registratie 17 augustus 2024
Deze registratie wordt behandeld door CTM& Admin.nl (helpdesk@ctm& Admin.nl, 2 dagen voor sluitingsdatum) - Uiterste datum tot kwalificatie 18 augustus 2024
Deze aanvraag wordt behandeld door Support OverheidRealisatie (OP@Support Overheid.nl, dag voor sluitingsdatum) - De deadline om te Reageer 2 werkdagen vóór deze datum zodat wij je goed voor kunnen stellen op de opdracht: 19 augustus 2024, 12:00 uur
- Geplande datum eerste gesprek: 23 augustus 2024 tussen 09:30 en 12:30 uur
- Eventueel tweede gesprek: nader te bepalen
U kunt uw belangstelling uitsluitend kenbaar maken via het OP (Online Marktplaats) waarvan Support Overheid Realisatie gebruik maakt.
De stappen om te kunnen Reageer 2 werkdagen vóór deze datum zodat wij je goed voor kunnen stellen op uitvragen zijn in grote lijnen als volgt:
- Registreer bij CTM& Admin
- Selecteer een kwalificatie/vakgebied en klik op accepteer om toegang te krijgen tot de aanvraag
- Rond de inschrijving af door de vragen te beantwoorden, het invullen van het verplichte Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA). Daarna kunt u uw aanmelding in sturen door op verzenden te klikken.
- Na beoordeling van uw verzoek tot kwalificatie (enkele dagen), wordt deze opdracht (en eventuele andere openstaande uitvragen) aan u toegezonden. U kunt hierop Reageer 2 werkdagen vóór deze datum zodat wij je goed voor kunnen stellen en uw aanbieding, CV en motivatie insturen.
Mocht u vragen hebben omtrent het inschrijven in CTM, kunt u mailen naar OP@Support Overheid.nl.
Indien u binnen 7 werkdagen na sluitingstermijn geen uitnodiging ontvangen heeft voor een selectiegesprek, kunt u ervan uitgaan dat u niet geselecteerd bent voor een eerste gesprek en niet voor gunning in aanmerking komt. De uitnodiging voor de selectiegesprekken wordt via Selectverstuurd en het is de verantwoordelijkheid van de inschrijver dat de kandidaat ook op het genoemde tijdstip aanwezig is.