Woo-programmamanager
Job Description
Organisatie
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de Lokaleoverheidlijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee Lokaleoverheidn. Dit maakt ons de op één na grootste Lokaleoverheidlijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende Lokaleoverheidn. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl
Opdracht
Er is een programma Woo in uitvoering dat zorg draagt voor implementatie van de Woo voor beide Lokaleoverheidn en de SWO op alle niveaus. In 2023 is gestart met een nulmeting en programmaplan. Het programmaplan is gericht op een evenwichtige implementatie in beleid, kaderstelling, inrichting en verbetering Woo-procesgang actief en passief, versterken van de informatiehuishouding, opleidingen en richtlijnen en implementatie-aanpakken per organisatieonderdeel.
De Woo-programmamanger geeft leiding aan het gehele implementatieprogramma en stuurt op de strategische doelen en samenhang. Het programma bevat een kernteam en een schil van advsieurs vanuit diverse bedrijfsvoeringsonderdelen en een schil van Woo-medewerkers per eenheid. Belangrijk aspect in de sturing is de samenhang met aanpalende organisatie thema’s en ontwikkelingen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een Lokaleoverheid;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als programmamanager implementatie WOO;
4. Per direct beschikbaar (zet dit duidelijk in het cv);
5. Maximaal tarief van €120,- ex btw, inclusief overige kosten en inclusief Select&Admin fee;
Gunningscriteria te beoordelen door Select&Admin (weging, totaal 100 punten)
6. Relevante aanvullende opleidingen gevolgd zoals Prince2 of MSP; (20)
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als programma- en projectmanager; (30)
8. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring binnen een Lokaleoverheid; (50)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
– Visie op het verandervraagstuk
– Verbindend
– Strategisch inzicht
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Select&Admin beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Select&Admin beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Select&Admin”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Select&Admin zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste twee kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Select&Admin
Select&Admin brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende partij.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Nee, beperkt in overleg.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 4 september 2024 van 09.30 uur tot 11.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- Huidige/ zittende partij is uitgenodigd om deel te nemen aan deze aanbesteding.
- De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Het overeengekomen tarief is van toepassing voor de gehele duur van de inzet van Professional.
Aanpassing van het tarief is uitsluitend mogelijk na wederzijds overleg én mits er sprake is van detachering en kan slechts ingaan indien Inlener schriftelijk aan Opdrachtgever heeft bevestigd dat de tariefsaanpassing is goedgekeurd, met dien verstande dat verhogingen van het loon of andere arbeidsvoorwaarden, volgend uit de cao binnen de branche waarin Professional werkzaam is of bepaald door wetgeving, te allen tijde kunnen worden doorberekend.
Andere verhogingen zijn niet mogelijk aangezien deze als een wezenlijke wijziging gezien worden waarmee de oorspronkelijke uitvraag onrechtmatig wordt (voor meer informatie: zie https://www.pianoo.nl/nl/regelgeving/jurisprudentie/jurisprudentieoverzicht/type-opdracht/wezenlijke-wijziging).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 28 augustus 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 29 augustus 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Select&Admin, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Select&Admin is bereikbaar op email adres info@verseopdrachten.nl.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 30 augustus 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.